Take the 2-minute tour ×
Spanish Language Stack Exchange is a question and answer site for students, teachers, and linguists wanting to discuss the finer points of the Spanish language. It's 100% free, no registration required.

Frecuentemente me toca escribir correos pidiendo a la gente que me haga algo más rápido. Estoy seguro que el verbo que debo usar es 'agilizar'. Pero es un verbo que me cuesta utilizar. Alguien me puede explicar como decir las siguientes frases en Castellano utilizando 'agilizar' (o un verbo alternativo si lo hay)

"Is there anything I can do to help speed things up?"

"How can we get this done quickly?"

"If we make this change will it speed things up?"

Gracias por adelantado.

share|improve this question

I know you're looking for how to use 'agilizar' in Spanish, but I thought this might be helpful to someone. I often relate 'agilizar' to 'expedite' in English, and they are used in many of the same contexts (especially office, government, and other formal settings). Agilizar el proceso --> expedite the process. –  neizan Jul 31 '13 at 17:15
add comment

2 Answers

up vote 2 down vote accepted

Agilizar el tema es exacto, pero la vaguedad de el tema le da un aire informal.

Prueba con lo siguiente:

¿Puedo hacer algo para agilizar el proceso?

¿Como podríamos terminar esto rápidamente?

¿Haciendo este cambio aceleraríamos las cosas?

share|improve this answer

Gracias por contestar! @fedorqui: Gracias también! Las dos respuestas me parecen bien, aceptare a esta porque es la que llegó primero.. –  YB -Abeokuta Jul 25 '13 at 9:56
add comment

Possible suggestions:

"¿Hay algo que pueda hacer para agilizar / acelerar las cosas?"

"¿Cómo podemos conseguir que estos temas se terminen a la mayor brevedad?"

"Si realizamos este cambio, ¿se agilizarán / acelerarán las cosas?"

As you can see, both agilizar and acelerar can be used. I agree with you that agilizar sounds better.

share|improve this answer
add comment

Your Answer

discard

By posting your answer, you agree to the privacy policy and terms of service.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.