Take the 2-minute tour ×
Spanish Language Stack Exchange is a question and answer site for students, teachers, and linguists wanting to discuss the finer points of the Spanish language. It's 100% free, no registration required.

I am writing a thesis and would like to add 2 subsections in my Introduction Overview, and Outline, what would be the best way to translate them to spanish?

Estoy realizando una tesis, pero quiero agregar 2 sub-secciones Overview, y un Outline en la Introducción, ¿Cuál sería la mejor manera de ponerlas en español?

share|improve this question

¿De que es la Tesis? Por ejemplo en Medicina se utiliza vocabulario específico. (Material y Método) y en otras materias de la ciencia puede que también. Aquí me parece que lo más exacto pudieran ser Síntesis y Vision General. Pero es recomendable saber la materia de la tesis. –  Ernesto Marrero Nov 12 '12 at 2:16

Ok, me parece muy buena tu respuesta :D –  cMinor Nov 12 '12 at 2:21

Pero te repito, según las especialidades por ejemplo para outline puede usarse Síntesis , pero tambien, Reseña, y también Resumen. –  Ernesto Marrero Nov 12 '12 at 2:30

1 Answer 1

up vote 3 down vote accepted

Parecen apropiados: Síntesis y Visión General

share|improve this answer

Your Answer

discard

By posting your answer, you agree to the privacy policy and terms of service.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.